Thursday, December 10, 2009

Merokok?Ouh,jangan lah!

assalamualaikum..

merokok ke,rokok ke ape2 ke yang berkaitan dengan rokok aku tak suka!stop la wahai anak-anak muda.jangan sia2kan hidup anda!aku benci orang hisap rokok..


cerita pasal rokok..dulu adik aku yang nombor tiga pernah kantoi sbb hisap rokok.aku ape lagi marah ar.mana tak,dulu cakap tak pastu buat..cakap tak serupa bikin.sekarang,kantoi lagi dengan aku.merokok balik dengan kawan dia yang baru.adeh,pe nak jadi..tolong la!kalau dah sekali,makin nak lagi.jadi cegahnya!aku tak nak adik aku mahupun korang yang lain terjebak dengan rokok.sebab dari rokok yang merupakan permulaan segalanya akn menyebabkan diri makin menjadi-jadi.lepas rokok,hidu gam.lepas tu dadah.lepas dadah mencuri,merompak kerana semata-mata nak dapatkan duit je!rasa lah diri tu terlalu kerdil nak bermain dengan api.malulah bapak tak merokok,anak pulak yang nak lebih2.kalau ade isteri,mengandung??anak kat dalam tu kalau cacat,salahkan isteri pulak.ape kes??nak bunuh diri kalau sorang2 takpe.ni nak libatkan orang lain.susahkan orang lain.BUNUH ORANG LAIN!!!!

Astaghfirullahal`azim...........

taubatlah anak muda harapan bangsa.kadang-kadang aku ternampak jugak bukan saja laki yang merokok.perempuan pon same??ape cite ni saudare..kate perempuan,wanita!lemah lembut,sopan ciri-ciri tu dah ke mana?jatuh maruah.perempuan ni fitrahnya lemah.tapi kalau lemah bukan bermaksud lemah akal.dah tak tahu berfikir tentang mane baik mana buruk.nilai semula diri anda!aku perempuan,aku malu jugak.nak tegur,orang tak terima.hanya mampu geleng kepala.



okey lah..sampai sini je post aku!tc ok?fikirkan ibubapa anda yang sudah mencari secicip bekalan untuk anda,hargainya!


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^