Saturday, January 30, 2010

Terbaru Dari Aku






Assalamualaikum~

Kaifa Halukum?Ana bilkhoir jiddan..Benarlah apa yang ana(sekarang berubah) cakapkan,semuanya ada hikmah. Ana kini sudah menjalani pembelajaran di dalam kelas STAM di dunia EHYA. Firstly,seronok! itu yang ana nak gambarkan. Ana rasa nak teruskan STAM ni. Walaupun ana selalu tidOq dalam kelas. Hahaha:) Ana banyak belajar tentang erti sebuah kehidupan yang berdikari. Hidup yang memerlukan kita seorang mengatur sebuah perjalanan. Ana akui,ana memang susah menghafal. Daif sangat dan ana malu. Tapi umi selalu pesan,ZIKRILLAH!.. Mengingati ALLah selalu membuat hati ana tenang dan gembira. Ana rasa ana tak perlu takut untuk hadapi semua. Ana belajar kerana ALLAH,insyaALLAH.....



STAM,dari situ ana mula berkenalan dengan sahabat baru. Mula-mula ana sampai kat EHYA tu,ana seorang saja. Ana nangis senyap-senyap. Ana rasa ana nak mengalah jew.. Tapi,selang berapa hari,ana dapat seorang kawan. Selang lagi berapa hari,ana dapat lagi kawan baru. Ana happy sangat. Mula-mula,ana ada sifat syak wasangka yang tak baik thadap depa nih. Tapi ana pikiaq balik,ASTAGHFIRULLAH....tak baik..! Sangkaan ana tu memang menyimpang jauh. Kawan ana yang ana sangkakan buruk tu rupa-rupanya BAIK GILERRR..memang gila lah!
hehe:)) Ana seronok jumpe depa. Hari ni ana balik rumah,ana dah rindu depa dah..ish,susah neh..ngee..

Kawan-kawan ana tu namanya::
kak KAUTSAR,ATHIRAH,WANI,ETON..
diorang memang best sangat..!

Selain tu,ana dapat kenal dengan rakan kelas lain. Laki perempuan,ana kawan. FAZA,ADIBAH,kak LIZA,abg KAMAL,abg SAFUAN,FIRDAUS,RAFIE,SHUIB,SAM,HAZWAN,AMIN,MIE,AKMAL,SAQIF,ABU..

Dan untuk seorang lagi,teman seperjuangan ana juga. PERJUANGAN ABADA ABADAN.. Moga ikatan persahabatan antara kami kekal selamanya,AMIN..
(ana dengan sodiqi)


Apapun,ana nak ucap syukran kasiran YA ALLAH!
Kau sudah membuat aku jatuh hati pada perjuangan sahih ini.
Kau sudah menemukan aku dengan sahabat yang sejati.
Kau juga telah meletakkan hakikat ini pada tempatnya.

SELAMATKANLAH DIRIKU DAN UMAT ISLAM DI DUNIA INI,YA ALLAH!



Thursday, January 7, 2010

STAM menunggu??

Assalamualaikum~

hyep!huhu..macam nak nangis dah aku ni. Ni la masalahnya... aku sebenarnya malas dah nak sekolah. Aku nak belajar,tapi bukan kat sekolah dah. Saje je aku tak isi borang STAM@sijil tinggi agama malaysia sebab malas dah..(walaupun dlu bercita2 nak pegi mesir)..

Tapi mak aku punya pasal,aku turutkanlah..Lagipun suruhan ibu ada hikmahnya. Betullah,ade hikmahnya. hmm.. Umi dah uruskan semua. Lantaklah,aku ikut je..

Apepon,doakan yang terbaik wOkkkk!!

STAM menantiku,INSYAALLAH.....
jumpe gi di laen hari..
ma`assalamah wa ilalliqa`~

Monday, January 4, 2010

Cinta Terakhir

Salam alaik~

Dah lame jugak tak coret2 blog. Hurm....actually aku tak tahu nak tulis apa. Dulu aku ada cakap yang aku nak terbitkan cerpen kan..tapi yang tu dah takde da.. so,sekarang aku try buat balek..ingat nak buat yang sama macam yang lama. tapi otak tiba2 tulis cerita lain lak..hua3..:)

Haaa....sekarang ceritanya dah siap!tapi malas nak taip pulak coz aku dah coret kat buku@kertas je..tapi pe pon insyaallah aku usahakan. Aku tak berjanji sebab takot tak jadi lagi. adOi~

Tajuk cerita tu ialah "CINTA TERAKHIR"..hehe,insyaALLAH akan akhir..sebenarnya cerita tu dari angan2 penulisnya sendiri..hahahaha..:D

(taken by me:wedding abg ujang)