Thursday, February 18, 2010

Riadah,apa salahnya..

Assalamualaikum wbt..
Kabare,waras??hehe..ana bilkhoir..cume dr malam tadi ana didatangi selsema yg menyakitkan hidung.Dan pula,ana terasa lemah badan hari ni..ya ALLAH,kenapa lah ea..bila difikirkan semula,rupanya inilah sebenarnya nikmat dan ujian. Alhamdulillah~ Mungkin jua masa tu ana bercuti bersama keluarga.

Ha..pasal bercuti ataupun dengan bahasa yang lebih romantik lagi 'riadah',ana ada cerita nak dikongsi.Lucu,tapi sesungguhnya membawa pengajaran dan kenangan.Teringat semula waktu hari ahad bersamaan 14.Feb.2010, di atas permintaan adik2 ana yang ramai kat rumah tu,ayah sudi membawa kami keluar makan angin. Pada mulanya,ayah mahu bercadang membawa kami ke lata. Tetapi disebabkan adik2 ana teriak sakan bersama anak buah mahu ke WetWorld Pedas,N9(atas cerita ummi),ayah 'terpaksa' turutkan. Dalam perjalanan yang patutnya boleh sampai dalam waktu yang singkat,terus menjadi tegang(ayah) dan jalan jem membuatkan kami sampai lambat.Dan sepanjang waktu itu juga ayah masam mencuka.Ana pon tak suka sebenarnya(xsuka ayah mcm tu n pegi tempat tu)..hehe..bg ana,tak ori la kalu camtu..
Lepas tu,hari isnin..kami kemas rumah nenek yang dah berapa tahun tak diduduki..ayah cadang nak buat homestay..ana taktau..selepas itu,ayah rupanya masih mahu beriadah ke tempat impian kot..sebab ayah bawak kami ke lata Pertak,Kuala Kubu Bharu. Seronok..ana suke sbb dapat ciblon..hehe..

Dengan itu,ana sertakan picture di sana~





Monday, February 15, 2010

Keindahan Haqiqi

Assalamualaikum
Kaifa Halukum?Ana bilkhoir.. Sesungguhnya Allah mahu menemukan ini sememangnya di saat kegembiraan mula tersinar. Dari kelemahan dan kejahilan yang batil, ana usaha bangun mencari seinfiniti redhaNYA. Alhamdulillah,di sini akhirnya.
Selepas ana menyudahkan blog ana yang lepas, ana kembali untuk menyampaikan sesuatu yang baru untuk pengetahuan kalian.
cewah!poyo tak ayat?xde la..sebenarnye ana nak cite sket..ana sekolah kat perak ni,dari penglihatan dan pandangan ana serta pengamatannya..ana dapat dua perbandingan antara sekolah ana di selangor dan di perak..ana cukup respect mereka di sana.
PERBANDINGANNYA::
  1. walaupun selangor(sebahagian) mempunyai kemajuan dari segi pelajaran,ramai yang berjaya dalam peperiksaan,dan walaupun perak xsehebat selangor,tp ape yang buat ana tertarik,mereka praktikkannya,mereka amalkannya..(contoh plajar sel tu ana la,haha)

Dan sampai situ je kot..

Itulah keindahan yang dapat ana carik daripada sekolah. Keindahan hati,ana terpaut dan dipaut lillahi taala. Ana mula sayangkan pautan ini. Mahu ana khabarkan insan yang pertama itu adalah insan istimewa. Ana tak pandai menzahirkan rasa hati. Tapi ana kian terpaut meskipun hati ini telah dipaut. Insan kedua ini ialah insan istimewa buat diri ana juga. Hia ukhti habibati fillah abada abadan. Bila hati sudah terpaut,ia akan berpaut untuk selamanya. Ana tak sanggup berenggang,berjarak mahupun berpisah. Hanya ajal maut yang boleh memisahkan ini. Dan moga bertemu kembali di syurga pasti!

ALHAMDULILLAH,INSYAALLAH

Kalian,antum sgt bermakna buat diri ini. Meskipun ada penghalang antara kita,ia bukanlah pemisah.Antum mula hadir,bawa seribu makna,sejuta bahgia,seinfiniti cinta. Jangan pergi dari ana dengan membawa semua memori. Jangan pisahkan,ana tak sudi..ana tak sudi ya habuki~

ILALLIQA` MA`ASSALAMAH