Thursday, February 18, 2010

Riadah,apa salahnya..

Assalamualaikum wbt..
Kabare,waras??hehe..ana bilkhoir..cume dr malam tadi ana didatangi selsema yg menyakitkan hidung.Dan pula,ana terasa lemah badan hari ni..ya ALLAH,kenapa lah ea..bila difikirkan semula,rupanya inilah sebenarnya nikmat dan ujian. Alhamdulillah~ Mungkin jua masa tu ana bercuti bersama keluarga.

Ha..pasal bercuti ataupun dengan bahasa yang lebih romantik lagi 'riadah',ana ada cerita nak dikongsi.Lucu,tapi sesungguhnya membawa pengajaran dan kenangan.Teringat semula waktu hari ahad bersamaan 14.Feb.2010, di atas permintaan adik2 ana yang ramai kat rumah tu,ayah sudi membawa kami keluar makan angin. Pada mulanya,ayah mahu bercadang membawa kami ke lata. Tetapi disebabkan adik2 ana teriak sakan bersama anak buah mahu ke WetWorld Pedas,N9(atas cerita ummi),ayah 'terpaksa' turutkan. Dalam perjalanan yang patutnya boleh sampai dalam waktu yang singkat,terus menjadi tegang(ayah) dan jalan jem membuatkan kami sampai lambat.Dan sepanjang waktu itu juga ayah masam mencuka.Ana pon tak suka sebenarnya(xsuka ayah mcm tu n pegi tempat tu)..hehe..bg ana,tak ori la kalu camtu..
Lepas tu,hari isnin..kami kemas rumah nenek yang dah berapa tahun tak diduduki..ayah cadang nak buat homestay..ana taktau..selepas itu,ayah rupanya masih mahu beriadah ke tempat impian kot..sebab ayah bawak kami ke lata Pertak,Kuala Kubu Bharu. Seronok..ana suke sbb dapat ciblon..hehe..

Dengan itu,ana sertakan picture di sana~





2 comments:

Terima kasih kerana prihatin ye ^^