Wednesday, July 6, 2011

Kerana Penasaran, Aku Jadi Bisu

Salam Seindah Ukhwah

Semoga pagi ini , petang ini mahupun malam ini , antum semuanya berada dalam keadaan sihat dan baik-baik dalam jagaan Allah. Alhamdulillah , ketika ini ana merasakan tenang. Walaupun ana kira sekejap sahaja ketenangan itu bersinggah , meskipun ada lagi gundah yang akan melanda. Biasalah tu kawan. . .Apapun , senyuman anda amat diperlukan dalam berjuang menempuh hidup seharian sehingga Allah mengambil nafas ini nanti.

Minggu Penyenyap !

Ana sediakan minggu ni untuk ana jadi pendiam. Eh , boleh ke ? Boleh la kot. Bukan senyap apa , ana cuma mungkin tidak mahu ambil tahu sebanyak-banyaknya tentang sesuatu yang pasti akan membuat ana tak sedap hati , tak senang duduk. Tak senang nak tidur. Tidur jugak ana letak. .hehe.

Sebab apa ? Mungkin kerana ana merasakan terlalu bersalah bila ana menuturkan bicara-bicara yang terkeluar daripada mulut ana ni. Hmm. .antaranya kepada siapa , tidak perlulah ianya diawamkan. Cukuplah sekadar mengetahui , mereka-mereka itulah orang yang paling ana sayang. Cukup-cukup sayang. Biarlah ana yang lebih rela mendengar , menerima apa sahaja yang diberikan daripada mereka. Samada ianya manis ataupun manis. This is bittersweet life. Macam cerita Korea tu. .huhu. .

Mungkin sebab penyenyap ni jugak, Alhamdulillah ana merasakan damai di antaranya. Lagi-lagi Ramadhan dah nak mula, ana perlukan semangat yang berkobar-kobar ! Tak sabar rasanya. Mari kalian bersama-sama kita khatam Quran Ramadhan nanti. Berkat Allah melimpah ruah tau !

Kemudian ketenangan yang selama ini antum cari-cari tu , mungkin akan terbit di dalam bulan barakah tu. InsyaAllah. Allah sayang hamba-hambaNya. Dia tahu yang mana terbaik buat hamba-hambaNya. Cuma kita perlulah sentiasa bersyukur. Jangan kufur. Bila ada ujian , sambutnya dengan positif. Anggap hikmah berada di sekeliling kita. Kalau ada yang bermasam dengan kita , hadiahkannya senyuman ikhlas. Kerana yang ikhlas itulah biasanya menjadi penyelamat terulung. Eh, dah macam main game Empires and Allies pulak ..hehe



InsyaAllah semoga ana dapat menyediakan kisah kehidupan ana dengan lebih menarik , advance dan meletop ! KEBABOMM ! kehkehkeh. .Tunggu cerita ana selepas ini. Ada yang lagi menarik !


Ma'assalamah Wa Ilalliqa'. .

Assalamualaikumullahi alaik ~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^