Tuesday, July 12, 2011

Pemuat Barisan Rakyat



Aku tidak pernah mencelah

Tentang langsung soal politik

Yang ku tahu hanya membenci

Susuk tampang yang tidak berhati

Memakan harta rakyat seperti duti


Ku ikuti sambil mulut membisu

Malas mencanang hal ehwal sang kutu

Masih dalam atma Nik Aziz yang ku mahu

Menjadi pemimpin penggerak Islam dahulu

Akanku langkah bangun bersamamu


Semakin hari semakin kelaparan

Simpati diri melihat mereka kebuluran

Kekurangan ketiadaan kerana harga dinaikkan

Aku benci ketidakadilan

Aku benci mereka ditindaskan


Sahutanku kali ini menggerak sasa

Menyiapkan segagah atma

Ilmu ku dokong sebagai perisai dada

Islam ku sanjung menjadi bendera

Allah ku taat , Dia penguat keyakinan cinta


Berdentum suara bak halilintar di langitan

Laungan rakyat meminta keadilan

Aku waja jalanan

Akulah pemuat barisan

Korupsi dunia , rakyat hancurkan !

Biar bersih negara , selamanya aman.


Biarpun diasak dengan tendangan kasar

Tidak menjauh bukan bermakna lebih besar

Tapi renjatan membuat tiada yang gusar

Memarak diulung meski ditembak kepedihan

Rakyat memantul masih ke depan.


Aku dan kau juga dia,

Adalah pemuat barisan rakyat !


TAHNIAH !

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^