Tuesday, November 1, 2011

Perancangan Allah Terbaik !!!

Bismillahirrahmanirrahim. .

Assalamualaikum, salam seindah ukhwah bersulamkan kasih sayang yang telah Allah anugerahkan. Syukrulillah atas cinta dan sayang yang telah Allah peruntukkan pada setiap manusia untuk terus disemai pada makhluk-makhluknya yang lain. Yakni tidak khusus hanya pada seorang, tapi semua. Insan, haiwan, binatang, flora dan fauna ataupun tumbuh-tumbuhan. eh ? mcm same je tu . .hehe :) mana-mana je lah !

Alhamdulillah !

Setelah berjuta-juta saatnya ana menanti, akhirnya apa yang dipinta dah nak sampai.(yg sebetulnya belum sampai. .) Semoga Allah susurkan pintaan ana ini ke jalan yang sebenar-benarnya jalan. Wallahualam. Benarlah apa yang orang cakap (kebanyakannyee laa. .) , yang patah itu berganti. Wallahualam. Ana tidak mengharap, namun mengapa ia seperti ada yang menyakini hati ini.

Semoga ia tidak menjadi sesuatu perasaan yang menjauhkan ana dari Allah. Sehebat mana perancangan kita sebagai manusia menyusunnya, hebat lagi perancangan Allah. First class lah ! Seandainya musibah yang berlaku, perancangan kita tak menjadi, doa kita tak dimakbulkan, Allah ada menyusun keindahan yang sangat indah untuk kita. Yang langsung kita tak ketahuinya. Berdoalah selalu, semoga apa yang Allah peruntukkan itu senang bagi kita, dan semuanya dalam keadaan yang khair ~ InsyaAllah :)


Apakah dia datang membawa cinta ?

Tidak. Dia hanya datang membawa wasilah untuk berpadu menuju ke matlamatnya itu. Cinta itu tidak akan bertali pada kami, tidak akan dihubungkan antara ana dan dia seandainya Allah tidak mengizinkan. Bilakah Allah akan mengizinkan ? Semasa Allah memberi hari kepastian itu pada kami, InsyaAllah :) Yakin, perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik. Jadi ana juga mesti jadi baik untuk mendapat yang baik. Janji Allah ^^

Macam mana dengan tinta dan bicara ibubapaku ?

Sebagai orang yang berhak ke atas ana, mereka bertanyakan ana. Sebagai pendirian diri, ana menolak kerana takut dengan masalah hati. Tapi sebagai anak, ana diam seterusnya serah segalanya pada umi ayah ana seterusnya kepada Allah. Apa yang penting sekarang ana kena yakin dan redha seandainya apa-apa yang Allah taqdirkan :)

Salam Alaykumullah
Ma'assalamah wa Ilalliqa` ~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^