Thursday, December 8, 2011

Sesiapa Pon Boleh Baceee ^^,

Bismillahirrahmanirrahim
Ana mula dengan tinta senyuman, mengaharap ada kemanisan iman bersamanya. Salam si gelita buat sang pencerah iaitu sang muhadhir ana. Kalianlah sebenarnya pencerah dalam blog ana.

Ah, PENCERAH !

Menarik dan ana sendiri merasa segan dengan pandangan dan komen seorang sahabat atas blog ana ni. Allah. . .ana malu kerana blog ana tidak seperti orang lain. Ana hanya bertinta mengikut hati ana. Geraknya mengikut suara jiwa. Apapun itu semua tidak akan terjadi seandainya Allah tidak mengilhamkan itu pada minda warasana ini, InsyaAllah :)

Feedback dari seorang sahabat yang cantekkk ^^ syukran ye adeekk. Dia umurnya, ana rasakan masih dalam remaja 16 tahun dan bakal menjejaki tingkatan 5 pada tahun hadapan. betul ? InsyaAllah betul. .hehe :) Dia telah mengongsikan sebuah artikel berguna dan bermanfaat pada ana dan beberapa orang sahabatnya yang lain. Artikel yang berbicara tentang memanfaatkan blog sambil memuhasabahkan diri. Alhamdulillah, benar apa yang ditulis olehnya. Blog itu perlu ditulis kerana Allah. Dan ana merasakan ianya WAJIB kerana Allah. Nak dapat pahala x ? ;P

Dalam artikel berkenaan, ada SISI PUTIH dan SISI HITAM berdebat sedang SISI KELABU ALI yang cemburu blog orang lain itu lebih ramai follower. Hmm. .ana pun tidak ramai follower, kadang-kadang dulu tu ada lah jugak rasa macam tak best je. yelah, sebab tak ada siapa nak baca blog ana ni kan.. Tapi Alhamdulillah sekarang ana berasa seronok kerana ana tidaklah mengharap sangat orang membacanya. Bagi yang nak baca, baca. Tak mahu, ana tidak paksa kerana seperti yang ana katakan, blog ana apa yang ana bicarakan dari tinta hati dan jiwa.


Blog ana kacang jee ! Nak kata berbentuk dakwah, alim-alim pun, tidaklah macam tu. Itu dah tahap soleh solehah dah. Ana hanya insan biasa yang tidak punya banyak modal untuk berkata-kata. Ana lebih banyak senang menggunakan ibrah sekeliling ana. Apa yang perlu, ana kena yakin dengan Allah. Sekali lagi ana tekankan, YAKIN DENGAN ALLAH !

Tahukah apa itu YAKIN DENGAN ALLAH ?

Iaitu, redha dengan segala ketentuannya sambil itu kita masih berusaha. Ingat, seperti kata Hilal Asyraf "takdir itu di hujung usaha hambanya". Bila senang yang datang kepadanya, dia bahagia. Bila susah dan derita datang kepadanya pula, dia sabar. Dan dia yakin, dia tahu Allah menguji imannya. redha itu kan tandanya bersyukur :)

Ana sediakan ibrah daripada cakna minda ana. Bagi ana lah yang agak-agak syok sendiri ni, InsyaAllah ana menulis untuk semua membacanya. Sesuai utk sesiapa menatapnya. Brutal-brutal pon, luar je. .dalam ada taman ^^ jadi, bolehlah bagi atuk nenek antum membaca blog ana ni. .hehehehe :D

Okeh, last but not least i hope. .

kepada sesiapa yang membaca, terbaca blog ana ni. I need some feedback from u'all. komen je ape-ape yang tak puas hati atau, mengharap ana membuka topik yang kalian suka. Contohnya, nak bukak topik cinta, atau tentang ukhwah, ataupun tentang Asking Alexandria ? hahaha :D ana hanya insan biasa, apa yang di suka, itu yang ana suka. Tapi kalau ia melalaikan dan sia-sia, sama-sama kita usaha meninggalkannya :)

Aiwah, sampai sini sahaja posting ana :) esok, insyaAllah ana membuka posting baru dan istimewa. Menggembirakan mungkin, cuma belum pasti. InsyaAllah walaupun sikit, ibrahkan semoga menjadi ilmu pada kita ^^

Ma'assalamah wa Ilalliqa',
Salam 'alaykumullah ~

1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    ukhti, syukran ek? ye, betol lah apa yang ukhti cakap tuh. kite remaja 16 tahun. next year SPM. doakan kite ye semua ;)

    -AinulHusnaMohdManoj-

    ReplyDelete

Terima kasih kerana prihatin ye ^^