Thursday, March 1, 2012

1 Mac Dan Itu Kembali.


Mungkin sejak pertuturan kita yang tidak serupa itu,
Membuat masing-masing menggelapkan hati,
Tidak aku terangkan padamu,
Tidak jua kau terangkan padaku,
Bukan maksudnya tidak mempunyai cahayanya lagi,
Cuma malap dan kelam.

Aku cuba bersabar dengan ujian hati,
Mendiam sebegini bukan mudah untuk terisi,
Apatah lagi untuk diisi,
Aku cuba berkawan dengan segala permasalahan diri,
Merapatkan persahabatan dengan ketenangan,
Walaupun hakikatnya jiwa ini gundah kesukaran.

Man La Yarham, La Yurham.
Sesiapa yang tidak mengasihi, maka dia tidak dikasihi.
Benarlah !
Cuma sedikit taburkan rasa cinta,
Akan dibalas dengan cinta juga.
Sikit pada waktu belum dijadikan yang halal,
Banyak pada saat sesudah termeterai lafaz indah.

Semoga aku tahan dengan ujian hati,
Ujian Illahi.
Semoga Allah menjaganya untukku,
Menjagaku untuk kehidupanku.

1 Mac ini,
Sebenarnya sebelum ini,
Aku mengambil masa menambahkan tabah di hati.
Aku sangka tidak ada yang akan menerima kembali setelah gagal diuji.
Rupanya seperti 'repeat STAM' aku,
Ada yang berjaya kembali.
Cerah dan harmoni.
Alhamdulillah ^___^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^