Friday, March 23, 2012

Kejayaan Dunia Dan Akhiratnya....

Salam alayk.

Semoga antum muhadhir ana, sentiasa sihat pada diri dan pada iman ^^
Ana tidak banyak bicara untuk memenuhi ruangan posting ini. Ana cuma mahu berkongsi rasa hati.

Alhamdulillah,
Result SPM sudah keluar, kan ? Macam mana keputusan adik-adik ana ni ? Apapun, semoga yang berjaya cemerlang itu dijadikan suatu nikmat. Dan ingat ianya perlulah diselit ingatan sebagai ujian. Bagi yang tidak bernasib baik, jadikan itu sebagai ujian. Selitkanlah, ianya sebagai suatu hikmah :) Jangan kecewa dan berputus asa, ana juga pernah melaluinya. Pernah merasakan kegagalan dalam peperiksaan.

Aiwah, ana sebenarnya tidak ingin sangat nak berbicara panjang. Di sini, ana cuma ingin berkongsi sesuatu perkataan yang belum sampai lagi kepadanya.

TAHNIAH, YA UKHTI HABIBATI ^___^


Wallahualam, ana mendengar daripada mulut orang bahawa keputusan SPMnya "MABRUK". Jadi, ana cuma melayangkan doa 'semoga berjaya pada rintangan seterusnya'. Kerana ana tidak mendengar lagi daripada dirinya sendiri. Tunggu ? hehe...tunggulah juga. Tapi tak mengapa, ana faham. Mungkin nak sepraiss kat ana, kan ? *cewah, perasan !

Hmm...kejayaannya membuatkan ana gembira untuk pertama-tamanya. Tapi ana teriring dengan kesedihan. Sedih mengapa ?? Sedih kerana bila dia nekad untuk menyambung pelajaran ke Jordan, jauhnya dia daripada ana. Sedang kini, dia amat jauh beribu kilometer (tipu sikit) , ana amat merinduinya, apatah lagi saat itu. *err, jgn gtw dy ye..hehe.. Tapi tak mengapalah. Kalau itu takdir Allah, ana menerimanya. Ana cuma minta, kita tidak akan berjumpa lagi di suatu masa dengan definisi "JEJAK KASIH". Ana nak si kechit ana tu, bertemu dengan seadanya kita. ^^

Dia sudah melepasi ujian 'sekolah sekolah' nya. Dan, dia masih lagi belum mendapatkan ujian 'sekolah hidup' nya. Ya, sekolah hidupnya. Yang itu lebih rumit. Bukan perlukan pensel dan pen. Bukan menanda pada kertas soalan, dan menghantar kertas jawapan. Dan keputusannya bukan di dunia. Tetapi keputusannya di akhirat sana. Dia hanya memerlukan hati yang tabah. Jiwa yang sabar. Dan dia memerlukan seseorang untuk melengkapi hidupnya. Ana kah ? hehehe...tidak, ana hanya mendampinginya. Ana yang amat lemah ini hanya mampu melihatnya memapah ujian. Bantu, tetapi ana tahu bantuan ana tidak akan mampu menandingi seseorang itu yang amat lengkap untuk melengkapi dirinya.

Ingat lagi posting Kerinduan Yang Teramat Untuknya ?

Ana ulangi qoute di situ,

"Lagi beberapa minggu lagi, si kechit ana tu nak SPM. InsyaAllah, ana doakan semoga yang terbaik untukNya. Semoga tabah hidupnya. Ana tahu, kesulitan yang dia hadapi, Allah sudah sediakan ganjaran besar di akhir penantiannya. Menangislah sekarang wahai adindaku, esok kau pasti tetap tersenyum melihat hikmah Allah :)"

Ternyata, hikmah Allah itu lebih luas daripada apa yang kita jangkakan ^^

I LOVE YOU EVER,
Until JANNAH !

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^