Thursday, November 20, 2014

Organ Cinta

Assalamualaikum

Apa khabar semua ? Musim musim hujan ni, sejuk je seluruh tubuh sampaikan ada satu organ dalam diri yang sukar berfungsi. Tapi, organ ini, fungsi satu padanya tetap sahaja memainkan peranan dengan ohsemnya ! Ohoi, ayat !

Haha. Beb, korang tau tak organ yang aku maksudkan tu apa ?

HATI.

Organ ini tetap sahaja memperasaankan diri manusia. Jangan belitkan lidah. Perasaan dalam hati memang tak akan ke mana, tak akan lemah, tak akan sakit selagi jantung berdetak.

Amboi ayatku. Hehe.

Beb, apasal dua tiga menjak ni disaat aku kurang perasaan untuk mencintai dan dicintai, korang tanya aku pasal cinta ? Bukan nak perasan doktor cinta, tapi infact benda betul. Ada yang tanya,

"Najah, aku tak boleh lupakan dia. Tapi aku redha kalau ini takdirnya."

"Kak Najah, kenapa kita rasa nak nikah ni ? Padahal kita takde pun perasaan nak bercinta. Wohaa !"

Lebih kureng la camtu diorang tanya.

But but but,

Aku ambil ini sebagai satu persoalan ujikaji. Amboi. Ok, aku takde nak gitau pepanjang la walaupun korang rasa benda ni panjang. Just, i want to say....

Beb, kalaulah cinta tu datang. TERIMA. But, no need to couple bagai. U waste ur time ! And, kalaulah kau diluka, SABAR TABAH CEKAL ANDDDDDDD MOVE ON.

Macam mana nak terima cinta tapi tak kapel ?

Alahai, apa ke slow sangat soalan. Cinta tu fitrah. Allah bagi, melayang-layang melekat kat hati. Menatang apa kau nak tolak ? Just keep that feeling. Ok aku bagi contoh la eh...

Aku kawan dengan dia ni. Mulanya kawan je. Tapi dia ni caring sangat dengan aku. Makan minum aku, bangun tidur aku, pergi lepak aku, semua dia tanya. Even kadang² benda tu menyesakkan. Tapi, dengan sifat caring dia tu buatkan kita suka kat dia. Sampaikan bila dia tak call/mesej/whatsapp/wechat/yahoo messenger(cara lama kottt) sekejap pun kita rasa boring. Apakah perasaan itu ? Ofkosssss cinta. Tapi, aku tak bagitau dia pun pasal tu. Aku just keep it. Kenapa ? Sebab kalau aku bagitau aku akan bakal dapat dua jawapan. Sama ada aku diterima or ditolak. Kalau terima, bukan ke kapel tu tak boleh ? HARAM. Kalau ditolak, bukan ke sakit hatiku ohhhh. Kan kan kan. So, simpan je la. Dan, kalaulah rezeki, Allah akan hasilkan usaha tanam simpan perasaan ko tu dengan hadirkan dia menjadi kekasih halalmu. Pehhh ! Apa yang penting DOA DAN YAKIN !

Susah ke ?

Ok la. Sampai situ dulu. Yang pasal nak nikah tu, next entry. Hahaha.

Maasalamah wa ilalliqa.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^