Friday, December 11, 2015

Boleh Senyum Sikit :)

Assalamualaikum

Nak cerita, hari Khamis 10 Dis.

Hari boleh senyum. Aku kalau boleh nak tersenyum banyak, tapi sebab fikir tak boleh berharap tinggi-tinggi, so senyum sikit.

Apa yang senyumnya tu ?

Hahahahaha.

Aku nak cerita pun jadi malu.

Harini baru nampak dia. Masa beli nasi. Bila nampak je dia, terus jadi debor apa tah aku ni. Nak beli nasi pun jadi tak ingat nak amek lauk apa. Biasanya mata aku ni melilau je tengok budak-budak makan, tapi harini terus tunduk je tengok lauk. Tengok je lauk, tapi macam dalam lauk tu ada muka dia. Hahahaha.

Tapi, aku cuma pelik satu benda je.

Kenapa hati ni lain macam ? Tak macam biasa. Biasanya kalau nampak dia, takdelah debor camni. Selalu nampak dia, selamber je cakap "Abe ambo, abe ambo.." dengan nada gurau.

Haih, melalut jauh jugak aku ni. Masuk kelas pun, asyik nak tersenyum je. Aku sendiri pelik. Hahaha. Buka facebook, terus pin up status dia kat timeline. Apa dia tulis ?

Beauty beauty beautiful Thursday.

Aku punya menyeringai dah macam apa. Dia ni memang nak buat aku perasan ke amende ? Haha.

Istighfar banyak kali. Minta janganlah dilalaikan benda yang lagha.

Kawan kata, semoga berjodoh dengan dia.

Bagi aku, dia tu orang baik, orang alim, orang ada ilmu agama cukup, kira pangkat boleh dipanggil sheikh sebab pernah belajar kat negara arab. Pulak, mesti ramai yang meminati dia. Rupa ada, ilmu ada. Nak dibandingkan dengan aku, datang kelas pun kadang-kadang selebet. Baju kadang-kadang singkat. Tudung pun lipat macam orang tua. Tu cerita pasal rupa. Cerita pasal ilmu, aku mana ada ilmu. Pulak, selalu bangun lambat. Selalu solat lewat. Mengaji malas. Main je cepat. Mana ada chemistry.

So, aku tak berharap. Lagipun, luka-luka sebelum ni dah pernah ada, macam mana boleh aku cepat menerima orang lain sedang luka lama masih berdarah ?

Luka masih berdarah bukan bermaksud masih mengharap orang dulu, tapi masih berdarah sebab perbuatannya. Entah la.

Sekarang target hidup aku, hidup ikut apa yang ditentukan.

Yeah, just follow the flow.

Cuma,
Aku masih tersenyum untuk hari itu. :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana prihatin ye ^^